Sommarens faror

Vi vet väl alla att det finns diverse faror för hundar ute på sommaren. Allt från algblommning och huggormsbett till rester från grillen och varma bilar. Igår så höll Grizzly zoo i Örebro en liten föreläsning på just det här temat, med en föreläsare från Evidensia djursjukvård. Det var inte många nyheter, det snackades om fästingmedel och att hålla koll på vart man slänger sin kompost, sedan var det ganska standard. 
 
När vi sedan skulle gå för kvällen så passade jag på att köpa en hundleksak (som Ezio förstörde på fem minuter men det är en annan femma) och vi fick då en varsin "goodiebag" jag och min mamma. I goodiebagen så fanns det
1. En herrans massa broschyrer om Evidensia.
2. Ett nyckelband.
3. "Dentastix" av något B-märke, alltså inte Pedigree.
 
Ingrediensnörd som jag är så läste jag såklart listan på dessa tuggpinnar, och kunde konstatera att de nog bör läggas till i listan över sommarens faror. 
 
Ska det här vara bra för hundens tänder? Spannmål, växter, grisanus, kycklingnäbbar och SOCKER!?
Nej, den "goodiebagen" hade de kunnat få behålla.
 
 
Vidare till idag!
Idag så var ordinarie harförare på kapplöpningsbanan på semester, och eftersom jag nyligen lärt mig hur man använder maskinen så fick jag hoppa in och köra! Det var första gången jag körde helt själv och även första gången jag körde med hundar, men jag måste säga att det gick väldigt bra! Lite ryckigt till att börja med då jag hade svårt att hålla jämn fart, men efter några varv så blev det bara bättre och bättre, kul!!
 
Nu i helgen så bär det av ner till Alingsås tillsammans med Hanne, ordförande i ÖHK-NoHS (Örebro hundkapplöpningsklubb och Norrköpings hundkapplöpningssällskap) där jag ska agera handler på Greyhoundrace. Det blir min första gång, men förhoppningsvis inte den sista och jag är väldigt spänd och exalterad att komma in mer i kapplöpningsvärlden!
 
Harmaskinen! Gräset under rälsen var så högt på vissa ställen att jag knappt såg Whippetarna när de sprang, på lördag är det dock arbetsdag på klubben och då blir det till att trimma ner det!
 
 
 
Willemijn
2014-05-31 @ 13:20:39

hahahha socker? XD WTF?!
Nej vad kul att du fick vara handler!!! (hur gick det?)
Har alltid älskat hundracer!
Måste verkligen åka och kolla på ett lopp någon gång :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0