Han tog av sig sin kavaj

Sparka av sig båda skorna lala lala får jag lov!
 
Jag bor nära Örebro universitet, så det säger sig självt att det bor många studenter runt om. Oftast märker man inte av dem så värst mycket, tills det blir varmt och helg. Då hör man dem plötsligt hela natten. Jag satt med balkongdörren öppen och lyssnade på en (inte så) vacker allsång. Lasse Berghagens klassiker; En kväll i Juni. Skulle inte det vara nog så hålls även "Metallsvenskan" i Örebro just nu, ett sorts event/festivalliknande där metalband samlas för att spela fotboll och ha konserter. Jag och min kära mor konstaterade att man inte behöver köpa biljett när de spelar så högt. :-)
 
Annars har det idag varit en bra, fin dag, om än olidligt varmt. Då snackar jag inte "Mm skulle vara gott med en läsk"-värme utan mer "Helvetes jävla skit det här är tredje gången jag fått byta tröja idag, var finns all snö när man väl behöver den"-värme. Både jag och hundarna har mest tagit det lugnt, inte gått några speciellt långa promenader utan istället hållt oss stilla och svala. De små rackarna ville knappt ens busa när jag släppte dem lösa. Ezio kunde bjuda på ett litet spring men sen var det bara äta gräs, dricka vatten och rulla sig som gällde för båda fyrbeningarna.
 
Imorgon så blir det till att rösta uppe på biblioteket innan det fortsätter till optikern där jag ska göra syntest för att ÄNTLIGEN få nya glasögon! De jag har är bara fyra år, men jag märker att jag ser sämre och sämre så det krävs nog ny styrka på glaset. Håhå jaja, regna ska det göra också. Hoppas det blir uppehåll den lilla tid jag ska befinna mig på stan...
 
 
 
Varmt värre trots att det var väldigt blåsigt uppe på kullen!
 
Två strategiskt placerade bänkar högst upp är praktiskt när man helt plötsligt smittas av latmasken!
 
 Lite godissök orkar man alltid med oavsett hur varmt det är... :-)
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0