Hundskötare

Hej allihopa, trodde ni jag hade glömt bort bloggen igen?
...Det hade jag, men vi kan väl låtsas som att jag bara väntat med att skriva några inlägg.
 
De senaste två veckorna innan midsommar så hade jag äntligen min VFU (verksamhetsförlagd utbildning, aka praktik.) som jag gjorde på Lövnäs hund och kattpensionat/kennel Hannemoon. Jag lärde mig en del och hade det ganska trevligt trots genomblöta kläder efter greyhoundbadande och sand i munnen efter mattskakande! ;-)
 
Det enda som återstår av min hundskötarutbildning nu är att skriva en PM och skicka in pappren från VFUn, sedan kommer förhoppningsvis diplomet som säger "Nu är du godkänd hundskötare!" i brevlådan. Håll tummarna!
 
Midsommar spenderades hemma hos min moster Åsa och hennes familj vilket var väldigt trevligt. Hundarna fick till och med en egen, bäddad säng i rummet jag skulle sova i, är inte det fantastiskt eller vad? Katrineholm verkar ha en hel del fin natur att promenera i, men det absolut bästa de hade var en HUNDBADPLATS!! SOM jag önskar att det fanns i Örebro, Blaise älskar att simma och skulle kunna hålla på hur länge som helst. Självklart så fick hon ju bada och hämta boll ute i vattnet här och det var verkligen uppskattat! Ezio nöjde sig med att plaska lite på det grunda och sno bollen från Blaise när hon kom till land igen. Jag testade att gå ut med honom där han inte bottnade och höll tag i selen för att se om han simmade i år, för förra året sjönk han som en sten utan en endaste ansats till simtag. Den här gången plaskade han åtminstone, lyfte tassarna högt ovanför ytan och slog ner dem så det skvätte över hela mig!  Vi får komma tillbaka senare i sommar utrustade med flytväst.. :-)
 
 
 Blaise kastar sig ut efter bollen! Bilden är en printscreen från en video jag filmade med mobilen.
 

Nu i några veckor framöver så ska jag må-fre ta lunchpromenad med min kära vän Hannas "lilla" kille Baloo, samt hans (faktiskt) lilla tjejkompis Asta! Det ska bli så trevligt, förvänta er bilder på de två inom en snar framtid. :-)
 
 
 
Jag var även handler på mitt första greyhound race för några veckor sedan, jag har inte gjort något inlägg om det och kommer inte skriva speciellt om det men jag "handlade" två hundar. Stina och Fernando!
 
 
Söta Stina
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0