Hektisk höst (Nä, inte än va?)

Det må vara hektiskt, men än så länge kan jag inte säga att hösten börjat på riktigt. Det är fortfarande soligt och varmt ute -visst, det kommer några regnskurar då och då, men efter den här soliga sommaren så kan jag faktiskt stå ut med att bli blöt någon gång ibland.
 
Mycket har hänt sedan det förra inlägget!
"Men vadå Vincent?" Undrar ni självklart då. "Det kan ju inte ha hänt så mycket under den korta tiden?". Men det är just vad det har! Den här veckan har varit fullspäckad. Jag har pluggat som en idiot sista tiden, och förra veckan gjorde jag teoriprov till B-körkort, engelskauppgifter, läste en fet fantasyroman och skrev samt framförde en presentation om den, körde upp till B-körkort och nu sitter jag och ska göra ännu mer svenska och engelska. Pust säger jag bara, men det här var nog den stressigaste veckan den här hösten (Peppar peppar).
 
Men det har ju inte bara varit jobbigt, jag fick ju trots allt mitt länge efterlängtade körkort, och igår så bar det av på liten inoficiell utställning i Kvinnersta som ligger bara ca20 minuter bort. 
Det gick väldigt bra, men det var till största delen för att Ezio var den enda Whippeten, och den enda vinthunden också för den delen. Det var andra anmälda -men ingen dök upp, riktigt trist!!
 
 
Ezio var inte helt säker på vad han tyckte om dagens domare.
 
Dagen slutade med HP, BIR-valp och BIG-valp med följande utlåtande:
Lätt rektangulär mask. Hane.
Vackert välskuret huvud, något stora fladdriga öron, bra hals, bra rygg, kors och svansansättning.
Framskjuten skuldra, rak överarm, behöver fortfarande djupna i sin bröstkorg.
Bra vinklar bak, rör sig mycket bra för övrigt.
Välvisad.
 
Det värmde lite i mitt egoistiska hjärta att läsa "välvisad", för ujujuj vad jag har fått jobba på att få upp hans hastighet i ringen. Den här dagen var han faktiskt riktigt duktig och jag behövde inte kämpa som jag gjort innan!
 
 Ja här stod vi i vår ensamhet precis innan vi fick vårat HP!
 
Det är underligt det där att man kan åka hem med mer saker än vad man kom dit med varenda gång... Utöver rosetterna så vann vi även en säck foder (Royal canin sensible, sensitive digestion GIANT dog 45+ om någon behöver?) och så var det lottdragning på programnumren där vi vann en Royal canin regnponcho!
 
Folk som säger att de inte bryr sig om rosetter ljuger. Alla vill ha rosetter.
 

Och så rååååkade det ju bara slinka med en fantastiskt mysig, tjock och fluffig stor kudde som Ezio får ha på balkongen!
 
 Han älskar den redan, och jag förstår honom för jag vill också sova på den.
 
 Blaise å andra sidan går inte nära balkongen om hon inte måste, men hon är så nöjd ändå!
 

Cheers!
 
  



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0