Vår bästa tid är nu

När det regnar! Kom ihåg att njuta för det häääär är den bästa tiden i ditt liv! JUST NU! -MEN NJUT DÅ FÖR SJUTTON BÖVLAR!!
 
Nej, du behöver faktiskt inte njuta när det regnar. Det är ju trist om du hatar det, men du måste ju inte älska det.
Idag hatade jag regnet för en stund. Den stunden som jag tog min cykel och förflyttade mig hemifrån och mot Komvux, just DEN stunden så hatade jag regnet. När jag sedan kom in innanför dörrarna och kunde se ut på allt det blöta, ja då blev jag ganska neutral igen. 
 
Nog snackat om regn!
 
Igår började jag att läsa på Komvux! Jag läser två kurser, Svenska 1 och Engelska 5, på distans och kommer i början av September även börja läsa hundvårdslinje på Folkhögskola -men också det är en distanskurs.
Det kommer att bli roligt och jag känner mig väldigt taggad faktiskt! Jag har träffat båda lärarna från Komvux och de verkar väldigt bra och trevliga vilket självklart underlättar. 
 
Men, men. Nu ikväll så kommer jag resa till Stockholm där jag kommer att stanna i en dryg vecka för att umgås med en vän och hennes syster som kommer på besök hela vägen från Italien! Det kommer bli mycket musée-tittande, rundvandring och turistbåtar, men det kommer att bli så roligt!!
 
Men som ni kanske förstår så kommer jag inte att ha tillfälle att uppdatera min blogg, utan det kommer att göras om en vecka igen! Under tiden jag är borta så tar min kära mor hand om vovvarna åt mig (tack, tack), och det känns väl lite nervöst för både henne och mig -Jag har aldrig varit ifrån dem såpass länge och mamma har aldrig haft någon av dem själv så länge heller! Men det ska nog gå kanonbra!
 
Cheers!
 
Såhär bedrövade är dem av att veta att husse ska vara borta såå länge, uj uj!
Eva
2013-08-13 @ 18:35:31

Jag ska ta hand om vovvarna efter bästa förmåga :-)

moster Siv
2013-08-13 @ 19:19:47

Va kul du ska ha! Klart mamma fixar vovvarna, men vem har dem på dagarna då?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0