Utställning och regnställ...ning..

Ja pust och stånk vilken dag! 
Somnade inte förrens runt halv tre, tre inatt och skulle upp igen klockan sex på morgonen för att åka och titta på utställning i Askersund!
 
Ezio tyckte INTE att det var kul att åka bil idag, utan skrek, skrek, skrek och skällde, tuggade på burgallret och nådde till och med så långt ut ur den med nosen att han lyckades bita upp ett hål i baksidan av nackstödet på baksätet.... 
 
Väl framme så gick allting superbra, han tog det lugnt under hela tiden och brydde sig inte värst om dom andra hundarna. Han följde så snällt med runt bland stånden, ringarna, människorna och hundarna!
Det införskaffades två stycken Hurtta regntäcken, en till var hund, och dom satt perfekt! 
 
Det var inte genomtänkt, men sen kom jag ju på att min regnjacka också var blå, och hepp höpp så matchade vi alla tre!
 
 
Men ja, när dagen började så bra så var den självklart tvungen att bli sämre. När vi skulle åka hem från Askersund så kräktes Ezio upp hela sin frukost, bara pläff rakt ner på marken. Vi åkte sedan hemåt men stannade till vid ICA för att min mor skulle handla lite mat. Jag stannade kvar vid bilen med Ezio, och medans vi stod still där så började han plötsligt hulka och kräktes ännu en gång. Endast galla den gången, men ändå.
 
Det vart ännu en liten gul kräkpöl innan vi kom iväg från parkeringen och kom hem. Väl hemma så blev det ÄNNU några fler pölar, då med ganska mycket gräs i så vi får för tillfället anta att det var det som ville komma upp. Det blev lite ris och kyckling till middag för herrn och hittills har han fått behålla det iallafall, och jag hoppas det kommer förbli så!
 
NU är jag dödstrött och tror bestämt att jag ska ta mig en tupplur innan jag går och lägger mig för natten...
 
Cheers!
 
 
Såhär exhalterad var Ezio när vi tittade på andra Whippetar...
 
En fantastiskt snygg Borzoi som tassade förbi bakom oss där vi satt! 
 
Och så lite Whippetar såklart!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0